середа, 27 лютого 2019 р.

148-річниця від дня народження Лесі Українки


                                    

                                                      ... А я – зірка, повірте, яка спалахнула і згасла …
                                                         (До роковин Народження Лесі Українки)

« Я пройшла прекрасне і складне життя. Мені доля подарувала щастя залишити свій слід на землі на якій народилася та яку прославила. Мене називають: Одержимою, Співачкою досвітніх вогнів, Квітка Ломикамінь , Дочкою Прометея!
 А я зірка повірте, яка спалахнула і згасла.»
25 лютого виповнилося 148 років від дня народження видатної української поетеси Лесі Українки. В бібліотеках – філіях проведено інформаційно -просвітницькі заходи : літературні - години, усні журнали, літературні мандрівки, тематичні ранки, відео-подорожі , оформлено виставки – персоналії, літературну тематичні виставки.
  В бібліотеці-філії с. Яківка зібрались шанувальники поетичного слова на літературну годину «Чистий промінь Лесиного слова». Ведуча бібліотекар М. Луцик розповіла про геніальну українську поетесу, мужню жінку і прекрасну людину . «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає» - ці поетичні рядки знає напевно кожен в Україні і навіть поза її межами. Із захопленням учасники заходу декламували поезію Лесі Українки . Переглянули літературу на тематичній викладці «Співачка досвітніх вогнів».
  
В бібліотеці – філії с. Жабокруки відбувся літературний огляд – мандрівка . « ЇЇ вірші як перла многоцінні …», який провела бібліотекар бібліотеки-філії  Г.Данюк перейнялася багатогранним творчим і життєвим шляхом української поетеси, її жагою до життя. В ході зустрічі читачі бібліотеки декламували поезії «Надія», «Без надії сподіваюсь», «Хто вам сказав, що я слаба», чому ти не твердая краще», « Хотіла б я піснею стати». Взяли участь у міні вікторині «Стежками  Л. Українки» Приємно , що всі учасники знають літературний шлях відомої поетеси.

У бібліотеці-філії  с. Гостів (зав. бібліотекою-філією Н. Гопей )  проведено поетичну годину  «На шлях я вийшла ранньою весною»  присвячений творчості Лесі Українки. Читачі ознайомилися з творчістю поетеси. Вони багато чули про неї, та в котре торкнулися більш ширше її життєвого шляху  та творчості. Присутні відчули легкий сум у ліричній поезії, глибоку любов до рідної землі, читали її вірші та інсценували уривки із казки «Лілея». Присутнім була представлена книжкова виставка « Ні! Я жива! Я вічно буду жити».
  В бібліотеці-філії с.Олещино проведено «Лесині читання». Кращі читачі майстерно виконували твори « Давня весна» , «Горить моє серце його запалила», «На роковини Шевченка». Бібліотекар М. Родчин наголосила: «Щороку вшановуємо українську поетесу Л. Українку щороку вона звучить по новому – свіжо і сильно , які правдиві її слова: «Я в серці маю те, що не вмирає…»
 Хотимирська  бібліотека – філія провела Лесині читання» На шлях я вийшла ранньою весною». Бібліотекар Л. Цінявська розповіла про життя і творчість видатної поетеси, внесок збагачення і розвиток української літератури. Справою всього життя її було нести людям вогонь просвіти, вогонь своєї любові. Усіх захопила чарівна музика, і живе українське слово прекрасної лірики Лесі Українки. Виразно і майстерно прозвучала Лесина поезія у виконанні старшокласників. Також присутні ознайомилися з виставкою «Ні! Я жива, Я буду вічно жити!.. огляд якої зробила бібліотекар.

Петрівська бібліотека-філія провела в школі літературний урок «Так, я буду крізь сльози сміятись… Вчителька розповіла про українську поезію Л. Українки. Бібліотекар С. Дунець цікаво і доступно про українську жінку – поетесу. Запросила у світ дитинства та юності, зупинилась на незвичайних епізодах її життя про місце поезії в житті кожної  людини. Школярі із захопленням читали поезію Лесі та прикарпатських авторів про неї. Взяли участь у вікторині «Слово про поетесу».
 В Кутищанській бібліотеці-філії зав. бібліотекою Г. Мичкодан провела відео подорож «Лесина скарбниця». Конкурс читання віршів Л.Українки «А нумо знову віршувать».
 Палагицька бібліотека – філія провела літературне свято «Ти себе Українкою звала», бібліотекар Л. Мелінишин. Розповіла про багатогранну творчу особистість – Лесі Українки,  про незгасимий  вогонь її таланту. На годині спілкування «Цікаві факти із життя Лесі Українки читачі розповідали про поетесу, декламували вірші Лесі і про Лесю, співали пісні на її  слова.
 Леся Українка! Нам українцям, і досі дарує дорогу до самих себе: до мови, до родини, до рідної землі, до України.
"Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі..."проходять Лесині читання у читальній залі бібліотеки-філії с. Нижнів.
Про творчий шлях Лесі Українки ознайомила присутніх зав бібліотекою Леся Кліщ.
Учні 5-7 класів читали поетичні твори зокрема подорожі до Мавки, поеми «Давня казка» та мелодії Стояла я і слухала весну…
Про поезію революційного гарту і ніжності розповіла Леся Кулиняк.
 І на сьогодні Леся Українка як і  Тарас Шевченко є наш роздум наш дух і вірна дочка України.

  
            








Немає коментарів:

Дописати коментар